Асноўныя формы работы музея
- папаўненне фондаў музея шляхам арганізацыі пошукавай дзейнасці і паходаў школьнікаў;
- наладжвання перапіскі і асабістых кантактаў з рознымі арганізацыямі і асобамі;
- усталяванне сувязі з іншымі дзяржаўнымі і школьнымі музеямі;
- вывучэнне сабранага матэрыялу, яго ўлік і захоўванне;
- стварэнне і захоўванне экспазіцый, стацыянарных і перасоўных выстаў;
- правядзенне экскурсій для навучэнцаў і настаўнікаў, бацькоў, ветэранаў, работнікаў прадпрыемстваў і ўстаноў;
- выкарыстанне музейных матэрыялаў у навучальным працэсе.
Асноўныя напрамкі пошукавай работы музея
Асноўная праца краязнаўцаў звязана з вывучэннем жыццядзейнасці нашых аднавяскоўцаў.
Акрамя гэтага краязнаўцы займаюцца:
• Вывучэннем жыцця і дзейнасці вядомых людзей нашага краю;
• Вывучэннем мясцовых абрадаў і традыцый;
• Вывучэннем гісторыі развіцця Залескага с/с, жыцця аднавяскоўцаў ў розныя перыяды;
• Зборам матэрыялаў па гісторыі аграгарадка Залессе ў гады Вялікай Айчыннай вайны, вывучэнне баявога шляху ветэранаў-аднавяскоўцаў;
• Стварэннем «Летапісу гісторыі ўстановы адукацыі».
Віды вучэбнай і пазакласнай работы ў музеі
- аглядная экскурсія ў музеі;
- тэматычная экскурсія ў музеі;
- аглядныя і тэматычныя лекцыі;
- заняткі аб'яднання а інтарэсах "Юныя экскурсаводы";
- правядзенне агульнашкольных мерапрыемстваў, класных гадзін, інфармацыйных гадзін;
- правядзенне мультымедыйных урокаў;
- падрыхтоўка рэфератаў вучнямі на аснове самастойнай працы ў музеі;
- выкарыстанне музейных прадметаў у якасці навучальных дапаможнікаў на ўроку.
Методыка збору матэрыялаў
- супрацоўніцтва з архівам;
- гісторыка-краязнаўчым музеем г.Смаргонь;
- праца з літаратурай па абраных напрамках;
- сустрэчы з роднымі ветэранаў, старажыламі;
- анкетаванне і інтэрв'юіраванне аднавяскоўцаў;
- стварэнне фотатэкі.
У фондах музея знаходзяцца розныя матэрыялы пра жыццё і дзейнасць аднавяскоўцаў: фатаграфіі, лісты, успаміны, зборнікі ўспамінаў, газетныя артыкулы ХХ ст.
Па ваеннай гісторыі сабраны матэрыялы аб аднавяскоўцах, якія змагаліся на франтах Вялікай Айчыннай вайны (фатаграфіі, анкетныя дадзеныя, ўзнагароды). Больш падрабязна →
Гісторыя школы ўзнаўляе карціну шматгадовай яе дзейнасці: асноўныя вехі станаўлення і развіцця; настаўнікі, якія маюць ўзнагароды, настаўнікі-пенсіянеры; выпускнікі і іх лёсу; юбілейныя выпускі; дасягнення школы. Больш падрабязна →
У 2013 годзе пачалася ўзмоцненая праца па рэканструкцыі музея. Была абноўлена музейная мэбля і экспазіцыя музея.
Важнае месца ў краязнаўчым адукацыі займае даследчая работа вучняў, якая абуджае цікавасць да мінулага, самастойнасць мыслення, пачуццё адказнасці за праведзеную працу. Даследчая пазіцыя школьнікаў спрыяе фармаванню імкнення да творчасці і здольнасці крытычнага ўспрымання фактаў, уменні іх інтэрпрэтаваць. Такая праца дазволіць навучэнцам пад кіраўніцтвам настаўніка ўнесці свой, хай і невялікі, але рэальны ўклад у развіццё рэгіянальнай гісторыі, убачыць спецыфіку гістарычнага, сацыялагічнага і іншых відаў даследаванні і, верагодна, галоўнае - атрымаць вопыт сапраўды даследчай дзейнасці ва ўсім спектры яе спецыфікі, цяжкасцяў, радасцяў, асаблівасцяў. Навучэнцы набываюць пэўны набор ведаў, уменняў і навыкаў, якія спатрэбяцца ім у будучым дарослым жыцці.